utorak, 15. svibnja 2012.

Elektornička prodavaonica (e-store, e-shop)


            Isprva je predstavljala web mjesto na kojemu se nudila i oglašavala ponuda proizvoda i usluga kompanije (tzv. elektornički katalog poslovanja), no s vremenom ovaj je model korisnicima počeo nuditi dodatne usluge kao što su naručivanje, plaćanje i usluge ponovne kupnje, programi vjernosti i sl.
 Elektroničke se prodavaonice prije svega orijentiraju na krajnje kupce, a krasi ih vrlo široki spektar poslovnih usluga (financijske usluge, putovanja, prodaja robe široke potrošnje, automobila itd.) elektroničke prodavaonice pružaju kupcima pogodnost jeftinije kupnje, bolje informiranosti o ponuđenim proizvodima ili uslugama, mogućnost pretraživanja, prepoznavanje ponovne kupnje i mogućnost uporabe takve usluge neovisno o mjestu i vremenu. (Mario Spremić „Menadžment i elektroničko poslovanje“,2004.)

Primjeri e-trgovine su:
• Korištenje web stranice za prodaju proizvoda i usluga putem Interneta
• Plaćanje poreza putem Interneta
• Plaćanje parkiranja ili tramvajskih karata slanjem SMS poruka
• Poduzeće koje štedi novac kupovinom putem Interneta




1 komentar: