utorak, 15. svibnja 2012.

Sigurnost i privatnost e-trgovine


Istraživanja pokazuju kako 52% online kućanstava ne kupuje preko Interneta zbog straha od krađe broja kreditne kartice (sigurnost) i osobnih podataka (privatnost).

Problem sigurnosti je u tome što informacije ne putuju izravno od pošiljatelja do primatelja, već putuju mrežom preko raznih čvorova što omogućuje presretanje poruke. Problem se rješava uvođenjem sigurnosnih protokola. Jedan od najraširenijih sigurnosnih protokola je SSL (Secure Socket Layer) Protokol se temelji na sustavu javnih ključeva koji omogućava:
  • šifriranje i dešifriranje
  • detekcija neovlaštenog pristupa – omogućava primatelju da provjeri jesu li podaci prošli kroz mrežni protokol
  • provjera vjerodostojnosti – dopušta primatelju podataka da provjeri njihovu vjerodostojnost
  • sprečavanje nepriznavanja

PRIVATNOST
Koncept privatnosti obuhvaća etičke i legalne aspekte. Problem je u tome što ponuđač može pomoću naprednih alata doći do mnogih podataka o kupcima i to može zloupotrijebiti. Mnogi potrošači zabrinuti su zbog ovakvog načina prikupljanja podataka o njima. Zbog toga su Internet kompanije korisnika započele propisivanje određenih standarda vezanih uz zaštitu potrošačke privatnosti.

2 komentara:

  1. Ljudi su i dalje skeptični što se tiče kupovine preko interneta zbog straha od krađa brojeva kreditnih kartica! Potrebno je sve više ulagati i unaprijeđivati sigurnosne sustave!

    OdgovoriIzbriši
  2. Upravo tako ... sve je to i dalje nesiguran sustav ali određeni standardi i potezi vode ka poboljšanjima...

    OdgovoriIzbriši