ponedjeljak, 14. svibnja 2012.

Tijek poslovnog procesa pri e-prodaji


Tijek poslovnog procesa E-prodaje je gotovo identičan tijeku konvencionalnoga poslovnog procesa prodaje i može se raščlaniti na iste faze:


  Promocija ili inicijativa
  Operativno poslovanje
  Zaključak posla
  Isporuka robe
  Plaćanje


Temeljna razlika između konvencionalne i E-prodaje su medij i način prijenosa informacija od prodavača kupcu i obratno. Tako se u fazi promocije pri e-prodaji ponuda ne pojavljuje u papirnatom nego u elektroničkom (Web) obliku. Zaključak posla izvršava se putem elektroničkih obrazaca (narudžbe) i e-maila (potvrda primitka narudžbe). 
Dio poslovnog procesa koji se i dalje obavlja u klasičnom obliku je isporuka robe s dokumentacijom jer se roba  isporučuje u fizičkom obliku (iznimke su digitalna dobra, glazba, software i sl. ) zajedno s poslovnom dokumentacijom ispisanom na papiru (račun, otpremnica, carinska deklaracija i sl.). Jedina elektronička komunikacija u ovom dijelu poslovnog procesa je e-mail obavijest o isporuci robe.


Nekoliko je načina plaćanja pri e-prodaji:


*      kreditnom karticom – kupac prodavaču na e-obrascu upisuje podatke i        kreditnoj kartici (pri naručivanju robe)
*      pouzećem u domaćem prometu
*      klasičnom bezgotovinskom uplatom te slanjem obavijesti o plaćanju u elektroničkom obliku (npr. e-mailom)
*      elektroničkim plaćanjem – izravnim elektroničkim transferom sredstava na elektronički račun prodavača

Najčešći način plaćanja za e-prodaju u svijetu je uporabom kreditnih kartica, a u hrvatskim poduzećima pouzećem (za fizičke osobe) ili bezgotovinski uz obavijest o podmirenju obveze (za pravne osobe-poduzeća). Potrebno je naglasiti i da je posljednji oblik, tj. e-plaćanje izravno s Web mjesta, niti u nas niti u svijetu nije dovoljno u uporabi.

1 komentar:

  1. dobar post kolegice....tj,kompletna tema bloga,očekujem novi post ubrzo! :)

    OdgovoriIzbriši