Tijek poslovnog procesa E-prodaje je gotovo identičan tijeku konvencionalnoga poslovnog procesa prodaje i može se raščlaniti na iste faze:
Promocija ili inicijativa
Operativno poslovanje
Zaključak posla
Isporuka robe
Plaćanje
Dio poslovnog procesa koji se i dalje obavlja u klasičnom obliku je isporuka robe s dokumentacijom jer se roba isporučuje u fizičkom obliku (iznimke su digitalna dobra, glazba, software i sl. ) zajedno s poslovnom dokumentacijom ispisanom na papiru (račun, otpremnica, carinska deklaracija i sl.). Jedina elektronička komunikacija u ovom dijelu poslovnog procesa je e-mail obavijest o isporuci robe.
Nekoliko je načina plaćanja pri e-prodaji:
kreditnom karticom – kupac prodavaču na e-obrascu upisuje podatke i kreditnoj kartici (pri naručivanju robe)
pouzećem u domaćem prometu
klasičnom bezgotovinskom uplatom te slanjem obavijesti o plaćanju u elektroničkom obliku (npr. e-mailom)
elektroničkim plaćanjem – izravnim elektroničkim transferom sredstava na elektronički račun prodavača
Najčešći način plaćanja za e-prodaju u svijetu je uporabom kreditnih kartica, a u hrvatskim poduzećima pouzećem (za fizičke osobe) ili bezgotovinski uz obavijest o podmirenju obveze (za pravne osobe-poduzeća). Potrebno je naglasiti i da je posljednji oblik, tj. e-plaćanje izravno s Web mjesta, niti u nas niti u svijetu nije dovoljno u uporabi.
dobar post kolegice....tj,kompletna tema bloga,očekujem novi post ubrzo! :)
OdgovoriIzbriši